Dersin Adı | Pişirme ve Fırınlama Teknikleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CLM 213 | Güz | 1 | 4 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Deney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin temel ve ileri düzey pişirme tekniklerine hâkim olmaları, farklı tekniklere uygun malzemeleri tanımaları ve pişirme metodolojileri ile ilgili yetkinlik ve bilgi kazanmalarının sağlanmasıdır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste, pişirme ve ısı transfer yöntemlerinde kullanılan temel araç, gereç ve malzemelerin doğru kullanımına ilişkin kurallar anlatılmakta; pişirme teknikleri ve farklı ürünlere göre pişirme süreleri öğretilmektedir. Pişirme metotlarına uygun temel tabak sunum teknikleri karşılaştırmalı olarak ele alınmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş | |
2 | Pişirme Teknikleri ve Isı Transfer Yöntemleri - Mutfak Ekipmanları ve Kullanım Alanları | Wayne Gisslen, “Professional Cooking”, 8th edition., Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons Inc., 2015, 64-77 |
3 | Standart Reçeteler - Kuru Pişirme Yöntemleri - Soteleme, Mühürleme | Wayne Gisslen, “Professional Cooking”, 8th edition., Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons Inc., 2015, 93-109 |
4 | Kuru Pişirme Yöntemleri - Derin ve sığ yağda kızartma | Wayne Gisslen, “Professional Cooking”, 8th edition., Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons Inc., 2015, 385-395 |
5 | Kuru Pişirme Yöntemleri / Fırınlama -1- | Wayne Gisslen, “Professional Cooking”, 8th edition., Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons Inc., 2015 310-333 |
6 | Kuru Pişirme Yöntemleri / Fırınlama -2- | Wayne Gisslen, “Professional Cooking”, 8th edition., Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons Inc., 2015, 472-478 |
7 | Kuru Pişirme Yöntemleri / Izgara | Wayne Gisslen, “Professional Cooking”, 8th edition., Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons Inc., 2015, 596-600 |
8 | Ara Sınav-1 | |
9 | Nemli Pişirme Yöntemleri - Kaynatma, Şoklama | Wayne Gisslen, “Professional Cooking”, 8th edition., Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons Inc., 2015, 343-345 |
10 | Nemli Pişirme Yöntemleri - Poşeleme, Buharda Pişirme | Wayne Gisslen, “Professional Cooking”, 8th edition., Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons Inc., 2015, 419-425 |
11 | Kombine Pişirme Yöntemleri - Yahni, Breze | Kombine Pişirme Yöntemleri Yahni, Breze Wayne Gisslen, “Professional Cooking”, 8th edition., Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons Inc., 2015, 352, 509 |
12 | Vakumda Pişirme Teknikleri - Sous Vide | Wayne Gisslen, “Professional Cooking”, 8th edition., Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons Inc., 2015, 343, 509 |
13 | Tütsüleme/ Ara Sınav 2 | Wayne Gisslen, “Professional Cooking”, 8th edition., Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons Inc., 2015, 854- 860 |
14 | Pişirme Teknikleri ve Tabak Sunumları | Wayne Gisslen, “Professional Cooking”, 8th edition., Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons Inc., 2015, 906-912s |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 30 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 4 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 8 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 14 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | X | ||||
2 | Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir | X | ||||
3 | Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir | X | ||||
4 | Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar | |||||
5 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır | |||||
6 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır
| |||||
7 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur | |||||
8 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır | X | ||||
9 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | |||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır | |||||
12 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest